بیکران راهکار سعادت

ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی استاندارد

بیکران راهکار سعادت

ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی استاندارد

همکاری شرکت BRS با شرکتهای تولید و توزیع برق سراسر کشور در زمینه استانداردهای مدیریت

شرکت بیکران راهکار سعادت  BRS بعنوان یکی از پیشروترین شرکتهای ثبت و صدور گواهینامه های مدیریت از جمله استاندارد های ایزو ، HSE و ... از دیرباز به دنبال ارائه خدمات ممیزی همراه با ارزش افزوده به مشتریان و ذی نفعان خود بوده است. این شرکت (BRS) با در اختیار داشتن زیرساختهای لازم از جمله ممیزان و کارشناسان مجرب ، تاییدیه ها و اعتبارات معتبر داخلی و بین المللی ، گروه تحقیق و توسعه متبحر و ... به اذعان تمامی ذی نفعان از تخصص و وجهه والایی در موضوع بازرسی محصول ، ممیزی سیستمهای مدیریت کیفیت و استاندارد های ISO ، استانداردهای محصول CE و ... برخوردار است.

مسئله انرژی در دوره کنونی در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بعنوان یک موضوع اساسی در رشد و بالندگی کشورها مطرح می باشد . شبکه تولید و انتقال برق در کشور ایران توسط گروههای معظم نیروگاهی ، برق منطقه ای ، توزیع برق ، شرکتهای ساخت تجهیزات تولید و انتقال برق و ...سعی نموده اند با همه کمی و کاستی ها ساخته و با تکیه بر سرمایه های ارزشمند انسانی در این حوزه به ارائه خدمات مناسب و با کیفیت بالا به گروههای صنعتی و خانگی در طبقات مختلف انرژی مطلوب تحویل نمایند. چرخه صنعتی و خدماتی کشور عزیزمان ایران یعنی کارخانجات تولیدی و تمامی سازمانهای دولتی و خصوصی و...  با تکیه بر این انرژی حیاتی به روند تولید محصول و ارائه خدمات به مشتریان داخلی و خارجی بر اساس قوانین و الزامات بیرونی و داخلی می پردازند و همگی صنعتگران بر حیاتی بودن خدمات شرکتهای تولید و توزیع برق اذعان کامل دارند . 

شرکتهای تولید و توزیع انرژی و سازمانهای بالا دستی آنها همواره به اهمیت استاندارد های مدیریتی کیفیت ISO 9001 ، ایمنی و بهداشت و محیط زیست  (ISO 45001 ، ISO 14001 ، HSE ) ، مدیریت انرژی  ISO 50001، رضایت مشتری ISO 10004 و ...  تاکید داشته اند و با کمک مشاوران خبره سیستمهای مدیریت و همکاری کارشناسان مجرب خود به پیاده سازی اینگونه استانداردهای ایزو و مدیریتی پرداخته اند و شرکت BRS نیز سعی نموده است با رعایت تمامی الزامات و قوانین بین المللی ، ملی ، منطقه ای و داخلی به بررسی انطباق شرکتها با استاندارد ها پرداخته و قدمی کوچک در افزایش بهره وری و اثربخشی سازمانهای فوق بردارد و دوشا دوش این عزیزان به خدمت رسانی حوزه انرژی به صاحبان کسب و کار و شبکه خانگی همت بگمارد.

 شرکت بین المللی BRS با در اختیار داشتن نمایندگی کمپانی های معتبری چون BRSM و اعتبارات مهم داخلی شامل تاییدیه مرکز ملی تایید صلاحیت NACI و جهانی IAS ، TURKAK و ... سعی دارد تا نقش پررنگی در افزایش کیفیت خدمات ثبت و صدور گواهینامه های استاندارد ایزو و سایر گواهینامه های بین المللی همانند HSE ، HACCP ، BRC ، CE و ....بازی نماید و سعی نموده در ممیزی های شخص سوم شرکتهای تولید و توزیع برق از خط مشی اصلی خود که خلق ارزش افزوده برای ذی نفعان است پیروی نموده و خود را شریک مشتریان بزرگ خود در مدیریت سیستم های مدیریتی می داند.

سیستم ، استاندارد ، مدیریت ، مدیریت کیفیت ، ممیزی ایزو ، شرکت استاندارد ، مرکز ملی تایید صلاحیت ، شرکت BRS ، اداره استاندارد ، توزیع برق ، برق منطقه ای ، انتقال برق ، برق هرمزگان ، توزیع برق تهران،استاندارد ایزو

مرجع ثبت و صدور گواهینامه های ایزو BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRS.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع : https://brs.ir/node/205

مطالعه موردی: نوآوری در بخش عمومی در نروژ مبتنی بر استانداردهای نوآوری (ایزو 56002)

دو سال پیش شورای پژوهشی نروژی ارزیابی برنامه ­های خود درباره تحقیق برای نوآوری در بخش عمومی (FIFOS) و فعالیت­های مربوط به نوآوری ارزش افزوده در بخش عمومی (VIOS) را آغاز کرد. هدف این بود که تعیین کنند تلاش­های انجام شده برای ترویج تحقیق در نوآوری بخش دولتی در نروژ چگونه انجام شده­اند و نتایج برنامه را ارزیابی کنند. از طریق تجربه ارزیابی FIFOS، می­توان دانش مهمی را در مورد چگونگی شکل گیری، ایجاد و اجرای برنامه تحقیقاتی به دست آورد، تا بتوان بر برنامه تحقیقات نوآوری عمومی و همچنین مسائل مربوط به نوآوری عمومی به صورت کلی تأثیر گذارد. ارزیابی FIFOS بعدا در مقاله مورد بحث قرار می­گیرد (DAMVAD و همکاران، 2010).

برنامه FIFOS، که از سال 2002 تا 2008 اجرا شد، از اواسط دهه 1990 به بعد از تصمیم دولت نروژ متولد شده بود تا توانمندترین بخش عمومی را در جهان ایجاد کند و توسط کارمندان دارای تحصیلات عالی در بخش عمومی، از طریق نوآوری و نوسازی ایجاد و اجرا شود. علاوه بر این، دولت قصد داشت نروژ را یکی از پنج صادر کننده برتر در زمینه خدمات عمومی، اداری و دموکراسی کند.

اهداف برنامه FIFOS بسیار جاه طلبانه و منطبق بر ISO 56002 بودند. هدف این بود که تحقیق و توسعه بیشتری انجام شود تا بخش عمومی باهوش­تر و کارآمدتری را ایجاد کند و کیفیت خدمات بخش دولتی و فرایندهای اداری و دموکراتیک را بالا ببرد. به علاوه این برنامه برای حمایت و توسعه گروه­های تحقیقاتی برجسته با توانایی بهبود و کمک به نوآوری­های عمومی بود. علاوه بر این، از طریق مشارکت کاربر، این برنامه افزایش توانایی شرکت­های دولتی برای اعمال نتایج تحقیق در فرآیندهای کاری و خدمات آنها را هدف قرار داده بود. میان رشته­ای بودن و انتشار نتایج پروژه در بین کاربران بخش دولتی نیز از اهداف مرکزی در این برنامه بود. در نهایت، همکاری بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و حوزه ­هایی که نروژ تلاش می­کند در زمینه پیشرفت­های بین ­المللی پیشرو شود شناسایی شدند.

با وجود نوآوری در گستره و چشم انداز و به رغم این واقعیت که پروژه ­های تأمین شده، تعدادی برنامه ارزشمند حاصل شد، برنامه FIFOS به عنوان یک برنامه ناموفق به رسمیت شناخته شده است. به دلیل عدم تأمین بودجه پس از تخصیص اولیه، این برنامه حدودا 12 میلیون یورو را صرف فقط 19 پروژه تحقیقاتی، که اغلب پروژه­های آزمایشی کوچکتر بودند کرد. این پروژه­ها به طور گسترده در زمینه علوم اجتماعی، بهداشت، حقوق، ارتباطات و چندین رشته دیگر بودند. رهبران پروژه در پیمایش FIFOS نشان دادند که رشته ­های فراوانی در پروژه­های آنها دخیل بوده ­اند، که هم حوزه علمی "سخت" مانند علوم فنی و طبیعی و هم علوم "نرم" مانند علوم اجتماعی و علوم انسانی را در بر می­گیرند. این پیمایش نشان می­دهد که 80 درصد از پروژه­های FIFOS بین رشته­ ای بودند به این معنی که مجموعه پروژه متنوع بوده و بسیاری از رشته­های مختلف را پوشش می­دهد. این در شکل 1 نشان داده شده است.

از پروژه­های FIFOS، هفت مورد پروژه آزمایشی بود که کم بودجه و کوتاه مدت بودند و 12 مورد پروژه تحقیقاتی بود که بودجه و زمان بیشتری داشت و بیشتر آنها از سرفصلهای ایزو 56001 استفاده می کردند. این نشان می­دهد که بیش از یک سوم از پروژه­ها، پروژه­های کوتاه مدت آزمایشی بودند که به پروژه بزرگ تبدیل نشدند. استراتژی شورای پژوهشی ارتقا و ایجاد گروه­های تحقیقاتی امیدوار کننده برای پروژه­های تحقیقاتی آینده بود. این استراتژی بر پایه این فرض اولیه (و اکنون می­دانیم اشتباه) بود که برنامه بودجه بیشتری را از ذینفعان در ادارات دولتی جذب می­کند.

سؤال بودجه بخش مهمی از استراتژی شورای پژوهشی بود تا از مشارکت و تعهد کاربر فعال با تأمین بودجه مشترک از سوی کاربران اطمینان حاصل کند. ایده این بود که وقتی همکاران در یک پروژه تحقیقاتی به تأمین مالی پروژه کمک می­کنند، احساس تعهد بیشتری خواهند داشت تا اطمینان حاصل کنند که نتایج هم قابل استفاده هستند و هم مطابق با نیازهای فعلی و آینده کاربر. تعهد مالی باعث ایجاد ارتباطی نزدیک بین تیم تحقیقاتی و کاربران می­شود، که مجددا کمک می­کند تا اطمینان حاصل شود که تحقیق با واقعیت کاربر ارتباط دارد.

حدود نیمی از پروژه­ها در FIFOS و برنامه مرتبط VIOS بودجه داخلی اضافی از خود دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی دریافت کردند. با این حال، تنها دو پروژه FIFOS از سایر برنامه­ های شورای پژوهشی بودجه دریافت کردند و تنها دو پروژه FIFOS و VIOS از سایر منابع ملی یا بین ­المللی بودجه دریافت کردند.

اکثر رهبران پروژه می­گویند که سعی در ادامه پروژه­های خود و درخواست کمک­های جدید داشتند اما موفق نشدند. دو سوم از رهبران پروژه FIFOS در نظرسنجی اعلام کردند که بودجه کافی برای پروژه خود دریافت کردند، در حالی که یک سوم گفتند که این مقدار برای تحقق جاه طلبی پروژه­ها کافی نبود. به ویژه رهبران پروژه­های آزمایشی، ناامیدی در رابطه با عدم فرصت برای یک پروژه تحقیقاتی آینده را بیان کردند.

یکی از دو پروژه FIFOS که موفق به یافتن شرکای مالی جدید شد و در جذب بودجه اضافی موفق بود پروژه "اتاق عمل آینده" بود، که یک پروژه همکاری بین بیمارستان سنت اولو، دانشگاه علوم و فناوری نروژ (NTNU) و SINTEF بود. این پروژه با 10 میلیارد NKR کمک مالی از FIFOS آغاز شد و از زمان کمک مالی اولیه در سال 2005 تقریبا 100 میلیارد NKR دریافت کرده است. با این حال، شورای پژوهشی نروژ قادر به پیدا کردن حمایت برای ادامه برنامه و یا فعالیت­های خود پس از سال 2008 نبود.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک هدف مهم FIFOS و VIOS مربوط به نفوذی است که پروژه­ها باید بر توانایی شرکت­های دولتی برای اعمال و ترکیب نتایج تحقیق در فرآیندهای کاری و خدمات خود داشته باشند. نتایج نظرسنجی نشان می­دهد که تنها تعداد کمی از رهبران پروژه تجربه کردند که شرکت­های دولتی نتایجشان را بهبود بخشیدند.

تا چه اندازه فعالیت­ها/برنامه تحقیقاتی توانست توانایی شرکت دولتی را در استفاده از نتایج تحقیق بهبود بخشد؟

منبع: DAMVAD، ارزیابی FIFOS (2010). بر اساس داده­های نظرسنجی. نرخ پاسخ: FIFOS 13 مورد از 20 پروژه، VIOS 9 مورد از 18 مورد.

پاسخ دهندگانی که پاسخ دادند "تا حد زیادی"، عمدتا چند پروژه تحقیقاتی بزرگ در FIFOS بودند. بسیاری از رهبران پروژه پاسخ دادند که "نمی­دانند"، مخصوصا در FIFOS، که نشان می­دهد که استفاده از نتایج FIFOS و VIOS در پروژه­های شرکت­های دولتی محدود بوده است.

بازیگردانان عمومی برای موفقیت برنامه بسیار مهم بودند، اما تنها چند پروژه FIFOS متوجه حضور فعال کاربران عمومی در طول پروژه شدند. پروژه­های FIFOS مشارکت کمی از جانب کاربران بخش دولتی داشتند و بازیگردانان بخش دولتی عمدتا در روند پیگیری پس از پروژه و یا عمدتا به عنوان مشاور دانش در مورد بخش عمومی مشارکت داشتند. در نتیجه، برنامه در خارج از شورای پژوهشی و پروژه­هایی که از آن پشتیبانی می­کردند، ناشناخته بود. باید نتیجه­ گیری کرد که این برنامه در دستیابی به اهداف تعیین شده برای فعالیت­ها و تأثیرات آن ناموفق بوده است.

ارزیابی نشان می­دهد که دلایل شکست برنامه می­تواند بین عوامل خارجی و عوامل ذاتی ساختار خاص برنامه تقسیم شود. به طور خاص، بخشی از توضیحات را می­توان در نقایص طراحی کلی برنامه و جاه طلبی­ها، بودجه محدود و سازمان FIFOS یافت، به عنوان مثال:

• مقدار کم کمک مالی اما اهداف وسیع و بلند پروازانه

• بیشتر بودجۀ مالی قبل از تشکیل هیأت برنامه و قبل از توافق بر سر رهنمودهای مربوط به تلاش­های برنامه تخصیص شده بود- این بدان دلیل بود که FIFOS انتظار داشت که بودجه اضافی جذب کند، اما هرگز موفق نشد. این پول به پروژه­های کوچک و پروژه­های آزمایشی اختصاص یافت؛ بنابراین برنامه به اندازه کافی به توسعه گروه­های تحقیقاتی قوی و شبکه ­های استاندارد برتر علمی کمک نکرد.

• به چشم نیامدن برنامه در میان سهامداران؛ پشتیبانی کم از جانب ذینفعان خارجی مانند وزارتخانه­ها و شهرداری­ها.

• عدم پیوند بین سیاست گذاران و تحقیقات نیز مشهود بود، زیرا برنامه قادر به افزایش توانایی سازمان­های عمومی برای اعمال نتایج تحقیق در فرایندهای کاری و خدمات آنها نبود.

یکی دیگر از عللی که کمتر مشخص، اما در عین حال مهم برای عدم موفقیت برنامه، مربوط به درک فرایندهای نوآوری زیرساخت برنامه است. 3. نقش بازیگردانان عمومی در فعالیت­های پروژه.

توصیف نقش بازیگردانان عمومی در پروژه­ها.

منبع: DAMVAD، ارزیابی FIFOS (2010). بر اساس داده­های نظرسنجی.

به طور دقیق­تر، برنامه FIFOS بر اساس فرضیه ضمنی و استاندارد ایزو 56002 ساخته شده است که فرایندهای نوآوری خطی هستند، یعنی تامین مالی تحقیقات علوم اجتماعی در مورد نوآوری بخش دولتی تاثیر مستقیم و قابل اندازه گیری بر نوآوری در بخش دولتی خواهد داشت، که نداشت. ارزیابی نشان داد که برنامه نتوانست به اندازه کافی کاربران مستقیم تحقیقات، یعنی سازمان­های بخش دولتی با پتانسیل نوآورانه را درگیر کند. با این حال، چنین کاربرانی نقش مهمی در ارائه منابع برای هدایت تحقیقات علوم اجتماعی و به ویژه در ایجاد دانش تولید شده برای استفاده در تلاش­های نوین بنیادی ایفا می­کنند.

بر اساس یک یادداشت مرتبط و استاندارد ایزو 56002، FIFOS به حمایت از فعالیت­هایی انجامید که عمدتا از قبل وجود داشتند، به ویژه در زیربخش­هایی مانند فناوری اطلاعات و مراقبت­های بهداشتی. با این حال، هیچگونه تلاقی میان این بازیگران وجود نداشته و برنامه فعالیت­های جدید بسیار کمی را تامین مالی کرد (یعنی فعالیت­هایی که در صورت عدم وجود بودجه FIFOS انجام نمی­شدند). با این حال اگر دریافت کنندگان مالی با برنامه کنار هم قرار گیرند، به جای آنکه به کار جداگانه بپردازند، و هیچ پلتفرم مشترک یا فضای جلسه­ای که ایجاد تعامل کند وجود نداشته باشد، ممکن است بینش­های جدید یا روابط همکاری جدید ایجاد شود.

ISO 56002 ، ISO 56000 ، ایزو ، استاندارد ، شرکت BRS ، شرکت معتبر ایزو ، شرکت BRSM

امور آموزش BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱

www.BRSMENA.com

www.BRS.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد 

منبع : https://brs.ir/node/201


بوم مدل کسب‌وکار چیست؟ بوم مدل کسب و کار نوآوری اجتماعی چگونه است؟

یک بوم مدل کسب‌وکار، ابزاری است که از آن برای تدوین و ساخت سریع و تکرارشونده [1] مکانیزم‌هایی استفاده می شود که در آن‌ها برای یک سازمان/مجموعه یک ارزش را ایجاد کرده، به دست می‌آورد و ارائه می کند. این بوم متشکل از مجموعه‌ای از جعبه‌هایی است که نشان‌دهندۀ عناصر اصلی کسب‌وکار و روابط درهم‌تنیدۀ آن‌ها می‌باشد.

در مدل کسب‌وکار اصلاح شدۀ ما برای نوآوری اجتماعی، 10 بخش وجود دارند که می‌بایست به صورت زیر تکمیل شوند. می‌بایست به این نکته توجه داشت که این روند را می‌توان در هر نقطه‌ای شروع کرد و روند ما تنها یک روند پیشنهادی است.

1- مشکل اجتماعی/نیاز اجتماعی و جایگزین‌های موجود: شناسایی و تحلیل مسألۀ اجتماعی موجود و معیار قرار دادن راه‌حل‌های موجود برای یافتن اینکه چه چیزی درست کار می‌کند و چه چیزی درست کار نمی‌کند.

2- بهره برداران و پشتیبان‌های مالی: شناسایی، بخش‌بندی و فهم بهره برداران، مشتری‌ها و پشتیبان‌های مالی خود (اهداکنندگان، سرمایه‌گذاران و پشتیبان‌های مالی).

3- راه‌حل/حکمرانی: ایده‌پردازی یا تشریح راه‌حل مشکل/نیاز اجتماعی و مدل حاکمیت.

4- ارزش اجتماعی/تجاری پیشنهادی: فرمول‌بندی پیشنهاد ارزش اجتماعی (ارزش ایجاد شده برای بهره برداران) و تجاری (ارزش ایجاد شده برای مشتری‌ها/سرمایه‌گذاران)

5- روابط و کانال‌ها: توضیح چگونگی دستیابی به اهداف بهره برداران، مشتری‌ها و/یا سرمایه‌گذاران

6- سنجش تأثیر اجتماعی: از چه شاخص‌هایی می‌توان برای سنجش تأثیر راه‌حل استفاده کرد.

7- فعالیت‌ها/منابع کلیدی: تعریف فعالیت‌ها و منابع کلیدی مورد نیاز برای پشتیبانی از نوآوری

8- پشتیبان‌های غیرمالی و شرکای کلیدی: شرکای کلیدی که پشتیبانی، منابع، و خدمات ارائه می‌دهند و به رشد راه‌حل کمک می‌کنند را به صورت لیست درآورید.

9- ساختار هزینه و جریان‌های درآمدی: هزینه‌های ایجاد شده و نحوۀ تولید درآمد را به صورت لیست درآورید (به طور مثال هزینه‌های عضویت، فریمیوم[2] یا حق عضویت، فروش محصولات، غیره).

10- مازاد: نشان دهید که میزان مازاد تولیدی در کجا سرمایه‌گذاری خواهد شد.


[1] Iterative

[2] Freemium

م: فری‌میوم یک روش کسب و کار و دریافت پول است که معمولاً یک کالا مانند نرم‌افزار، رسانه، بازی یا خدمات وب به صورت رایگان‌افزار ارائه می‌شود ولی برای دسترسی امکانات جانبی مانند امکانات ویژه، خدمات بیشتر، نمایش بهتر نرم‌افزار از کاربر یا مصرف‌کننده پول گرفته می‌شود.


مدل کسب و کار ، نوآوری اجتماعی ، نوآوری ، بوم کسب و کار ، استاندارد ، شرکت brs ، شرکت استاندارد

برچسب‌ها

مرجع ثبت و صدور گواهینامه های ایزو BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRS.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع : https://brs.ir/node/189