نام محصول یا هر عنوان شناساننده مشابه:
شیر سویا ساده
1- موارد مصرف محصول و دستکاری ها(متعارف و غیر متعارف)شامل گروه انسانی مصرف کننده و موارد منع مصرف:
الف) گروهای اصلی مصرف: همه افراد
ب) گروهای محدودیت مصرف:کودکان و اقایان
ج) گروههای منع مصرف: ندارد
د)مصارف نادرست:استفاده از شیر هایی که به مدت طولانی بیرون از یخچال نگهداری شده اند.
2- ترکیبات:
عصاره یا شیر سویا
3- مشخصات مهم محصول :
فیزیکی
شیمیایی
میکروبیولوژی
دارای رنگ شیری و بو و طعم طتیعی شیر سویا. عاری از بوی تندی و تلخی و فلزی
بروتیین کمینه 2.5
6.5 تا 6.9:PH
چربی:0.7 تا 1.5
شکر(ساکارز) بیشینه :2.5
طبق استاندارد حد مجاز
استافیلو کوکوس ائورس کواگولاز مثبت:در 1میلی لیتر منفی
اشرشیاکلای: در 1میلی لیتر منفی
شمارش کلی میکروارگانیسمها:در 1 میلی لیترمنفی×2
کلی فرم ها:در 1میلی لیتر 10
کپک و مخمر: در 1 میلی لیتر 10
سالمونلا در25میلی لیتر منفی
4- زمان ماندگاری و بهترین تاریخ مصرف در نظر گرفته شده و شرایط انبارش محصول:6
روز در دمای4-0 درجه سیلیسیوس
PEیا PET5-بسته بندی:
در وزنهای سی سی1500،900،500،250،220،یا ظروف پی اس با درب فویل در حجم های100، 250،200،150،سی سی
7- نشانه گذاری مطابق با اصول ایمنی مواد غذایی و یا دستورالعمل های جابجایی ، تهیه و مصرف:
نام و نوع فرآورده- نام و نشانی واحدتولیدی ، شرایط نگهداری،تاریخ تولید و انقضا،درصد چربی
8- روش های توزیع:
توسط ماشینهای حمل سرد خانه دار با دمای (4- 0 درجه)
9-استاندارد مربوطه:9638
الزامات و مقررات قانونی مورد استفاده:
استاندارد شماره 1527 ایران
استاندارد 22000 ، طرح haccp ، استاندارد غذا ، ایزو غذا ، ایزو 22000 ، ایزو غذایی ، شرکت BRS
منبع : https://brs.ir/node/214
مرجع ثبت و صدور گواهینامه های ایزو BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد
نوآوری برای تکرار روشی جدید یا محصول جدید است که در جایی در جهان به عمل جدیدی تبدیل میشود.(1) عمل جدید قبل از آنکه گسترش یابد ممکن است تنها در یک ملت یا در یک جامعه که در میان ملتها گذر میکند، رخ دهد. هر نوآوری شامل ابداع چیزهای جدید (مفهوم و توسعه آن) و اتخاذ ایدهها و روشها است. بنابراین نوآوریها به سیستم وابسته هستند. مردم و شرکتهای نوآورانه تنها شروع کننده هستند. برای داشتن چشمانداز خوب برای نوآوریها، جامعه نیازمند افرادی با تخصص و تجربه است تا به خوبی تصمیم بگیرند که برای توسعه چیز جدید چه تلاشهایی باید انجام شود؛ آیا پروژه پیشنهادی ارزش سرمایهگذاری دارد؟ و اینکه آیا وقتی یک محصول یا روش جدید ایجاد شده، ارزش آزمودن دارد یا خیر.
تا دهههای اخیر پیشنهاد شده بود که سیستم نوآوری، اقتصاد ملی[1] باشد. برای نوآوری، دولت مجبور بود که توسعه و همچنین اقتباس[2] خود را انجام دهد. اما در اقتصاد جهانی، که در آن اقتصادهای ملی برای تحولات خارجی هستند، توسعه میتواند در یک کشور و اتخاذ در دیگر کشورها صورت پذیرد. پس اگر نوآوری (مشترک یا دست تنها) توسط کشور دیگری اتخاذ گردد، این اتخاذ (از منظر جهانی) به عنوان نوآوری در نظر گرفته نمیشود. با اینحال انتخاب محصولات خارجی که چشمانداز خوبی از لحاظ پذیرش در خانه دارند، ممکن است هماندازه با انتخاب میان مفاهیم جدید برای توسعه، به بینش بالایی نیاز داشته باشد. تمایز بین نوآوری و تقلید اساسی است، اما خط بین این دو ممکن است فازی[3] باشد.
همچنین ما باید مفهوم پویایی اقتصادی را درک کنیم. این امر ترکیبی از مجموعه عمیق نیروها و امکانات در پس نوآوری است: برانگیختن برای تغییر چیزها، استعداد برای آن، پذیرش چیزهای جدید و همچنین نهادهای توانمند. بنابراین پویایی (همانطور که در اینجا مورد استفاده قرار میگیرد) صرف نظر از شرایط فعلی و موانع، تمایل و توانایی برای نوآوری است. این امر در مقابل آنچه قرار دارد که اغلب جنبش[4] نامیده میشود: هشیاری برای فرصتها، آمادگی برای عمل و اشتیاق به "انجام آن" (همانطور که شومپِتِر میگوید). پویایی حجم طبیعی نوآوری را تعیین میکند. دیگر تعیین کنندهها مانند شرایط بازار ممکن است نتایج را تغییر دهند. خشکی ایدههای جدید و یا تراوش آنها نیز میتواند وجود داشته باشد، درست همانطور که آهنگسازی ممکن است معنایی خشک یا پربار داشته باشد. بنابراین سرعت پیشرفت نوآوری واقعی ممکن است بدون تغییر در پویایی براساس تمایل طبیعی به نوآوری تغییر کند. در اروپای پس از جنگ در دهه 1960، نوآوری ظهور میکند، برای مثال لباس شنای زنانه[5]، نوول وایگه[6] و بیتلز[7]. گرچه تا سال 1980، با افزایش ثروت در برابر سطح قدیمی آن نسبت به درآمد، نوآوری به عقب افتاد. آشکار شد که پویایی اروپا نسبت به سطح سالم آن در سالهای میان دو جنگ حتی به صورت جزئی بهبود نیافته است، هرچند که تنها با شواهد پایه شفاف شده است.
یکی از راههای اندازهگیری پویایی این است که نیروها و تسهیلات ذکر شده (ورودیهای تولید کننده پویایی) را ارزیابی کنیم. رویکرد دیگر ارزیابی اندازه خروجی برآورد شده آن است: متوسط سالانه حجم نوآوری در سالهای اخیر (رشد کل تولید ناخالص داخلی قابل استناد به رشد سرمایه و نیروی کار نیست) پس از هزینه مجاز برای شرایط غیرمعمول بازار و پس از کسر «نوآوریهای نادرست» که از کشورهای دیگر کپی شده است. درآمد متوسط دههای که توسط آنها در روند نوآوری بدست آمده (اگر بتوانیم آنرا نظاره کنیم)، اندازه خام این "خروجی" خواهد بود. یا میتوانیم بسیاری از مجراهای شواهد ضمنی را اندازهگیری کنیم: تشکیل شرکت جدید، گردش مالی کارکنان، گردش مالی 20 شرکت بزرگ، گردش مالی فروشگاههای خرده فروشی و میانگین عمر کد جهانی محصول.
نرخ رشد اقتصادی کشور یک شاخص سودمندی از پویایی نیست. در اقتصاد جهانی که توسط یک یا چند اقتصاد با پویایی بالا پیش برده میشود، ممکن است اقتصادی با کم و یا حتی بدون پویایی بطور منظم از نرخ رشد مشابهی با اقتصادهای مدرن بلندپروازانه (نرخ رشد بهرهوری، دستمزد واقعی و سایر شاخصهای اقتصادی) بهرهمند باشد. این اقتصاد تا حدی بواسطه تجارت براساس بلندپروازیها، لیکن عمدتا به اندازه کافی پویان به تقلید از اتخاذهای محصولات اصلی در اقتصادهای مدرن، به سرعت رشد میکند. ایتالیا مثال خوبی را ارائه میدهد: از سال 1890 تا 1913، خروجی به ازای هر نفرساعت با نرخ مشابهی در آمریکا رشد یافت که 43 درصد کمتر بود و در جدول اتحادیه (رتبهبندی کشورها با سطوح نسبی بهرهوری آنها (برای مثال، خروجی هر ساعت کار) و دستمزد واقعی)، نه چیزی بدست آمده و نه چیزی از دست رفته بود، لیکن هیچ یک از مورخان اقتصادی اشاره نمیکنند که اقتصاد ایتالیا بویژه در سطح آمریکایی، بسیار پویا است.
ممکن است اقتصادی با پویایی کم نسبت به اقتصاد مدرن با پویایی بالا برای مدتی نرخ رشد سریعتری را نشان دهد. ارزیابی گذرا از نرخ رشد میتواند منجر به تغییر ساختاری در اقتصاد شود، مانند افزایش در جنبش یا افزایش در پویایی از کم به بیشتر. در حالیکه اقتصاد به جایگاه بالاتری در جدولهای اتحادیه جابجا شده است ("رسیدن" جزئی به اقتصادهای مدرن)، در نرخ عادی، جهانی و همچنین گذرایی رشد میکند و همچنان با نزدیک شدن به مقصد به تدریج ضعیف میشود. اما حتی نرخ رشدی که بالاترین جهان است نباید اظهار کند که اقتصاد عینا به پویایی بالایی (بویژه بالاترین) دست یافته است. سوئد مثال خوبی را ارائه میدهد. سوئد جام جهانی را برای رشد نرخ قهرمانی بهرهوری از سال 1890 تا 1913 برگزار کرد. قایقرانی شرکتهای جدید آغاز میشود، تعدادی از آنها با شرایط نامساعد کنار میآیند و معروف میشوند. اما به نظر نمیآید که پویایی بالایی از آمریکا یا برای مثال آلمان بدست آمده باشد. در دهههای بعد، نرخ رشد آن پایینتر از آمریکا قرار گرفت و هیچ شرکت جدیدی در ده تای اول بورس سهام بعد از سال 1922 حتی تا امروز ثبت نشده است. رشد زیاد ژاپن از سال 1950 تا 1990 نمونه دیگری است. ناظران بسیاری متوجه پویایی بالا شدند، اما این جریان رشد منعکس کننده ظهور مدرنیته مطابق با آخرین پیشرفتهای علمی در سراسر ژاپن نبود (چنین تحولاتی رخ نداده بود)، بلکه فرصتی برای واردات یا تقلید از شیوههایی بود که در طول دههها توسط اقتصادهای مدرن پیشگام بوده است. رشد رکورد جهانی در چین از سال 1978 آخرین نمونه است: در حالیکه جهان پویایی رده جهانی را میبیند، چینیها درمورد چگونگی دستیابی به پویایی برای نوآوری بومی بحث میکنند، بدون اینکه برای ادامه سریع رشد خود سخت تلاش کنند.
بنابراین "پویایی"[8] ملت کلمهای جدید برای رشد بهرهوری ملت نیست. اگر مابقی جهان دارای پویایی باشد آنگاه پویایی ملت برای رشد آن ضروری نیست و جنبش کافی است؛ علاوه براین اگر ملت آنقدر کوچک باشد که پویایی آن نتواند به جایی برسد جنبش نیز کافی نیست. پویایی بیش از یک بخش قابل ارزیابی جهان بجز موارد بدشانسی، منجر به رشد جهانی میشود. امروزه همانند قرن نوزدهم، اقتصادهای مدرن با پویایی بالا، موتورهای رشد اقتصاد جهانی هستند.
بنابراین، هرچند نرخ رشد بهرهوری در اقتصادی (خروجی به ازای هر نفرساعت) بیش از یک ماه یا حتی یک سال هیچ شاخصی از پویایی آن نیست، لیکن ممکن است فکر کنیم که سطح بهرهوری آن نسبت به سطوح خارج از کشور، یک شاخص است. درست است که با استثنائات اندکی، اگر هر کدام از اقتصادهایی با سطوح بهرهوری در سطح بالا یا بسیار نزدیک به سطح بالا، این موقعیت مدیون سطح بالای پویایی هستند. در عین حال ممکن است موقعیت پایین سطح بهرهوری کشور منعکس کننده پویایی کم یا جنبش کم یا هر دو باشد. بنابراین سطح نسبی بهرهوری، شاخصی کاملا امنی از پویایی اقتصادی نیست.
برای ارزیابی عمیقتر پویایی اقتصادی، باید مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم که در ساختار اقتصادی چه چیزی وجود دارد که ممکن است به شدت پویایی را تقویت کند یا مانع آن شود.
[1] national economy
[2] adoption
[3] fuzzy
[4] vibrancy
[5] bikini
[6] Nouvelle Vague
[7] Beatles
استاندارد ، اقتصاد ، مدیریت ، سیستم ، شرکت ایزو ، ممیزی ، شرکت BRS
[8] dynamism
منبع اصلی: https://brs.ir/node/213
سیستم ، استاندارد ، مدیریت ، مدیریت کیفیت ، ممیزی ایزو ، شرکت استاندارد ، مرکز ملی تایید صلاحیت ، شرکت BRS ، اداره استاندارد، کرونا، COVID19
مرجع ثبت و صدور گواهینامه های ایزو BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد