در سال های اخیر، اهمیت نقش دارایی های نامشهود در اثربخشی فعالیت ها، خلق و بقای عملکرد مالی کسب و کارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشکار شده است. شناخت این نقش، نیاز سازمان ها به ارزیابی وضعیت برند خود و مقایسه آن با سایر رقبا را تقویت کرده و ضرورت سنجش ارزش آن با بهره گیری از جدیدترین شیوه ها و ابزارهای کیفی و کمی را یادآوری کرده است. دستیابی به مزیت رقابتی در دنیای امروز، تنها با تکیه بر ویژگی های کارکردی محصولات و خدمات حاصل نمی شود، بلکه در عصر حاضر، برند مهم ترین عامل متمایزکننده یک شرکت تجاری از رقبا است. اگرچه رویکردهای ارزشیابی برند در سطح جهان متفاوت است، لیکن تنها متدولوژی ها و ابزارهای معدودی قادرند با بررسی محیط پیرامون سازمان، تکیه بر نگرش برون به درون سازمانی و بهره مندی از شیوه های تحقیقاتی و اجرایی منسجم و هدفمند، داده های صحیحی را در خصوص وضعیت پویای بازار جمع آوری کرده و با تحلیل اکوسیستم تقاضای هر برند، وضعیت آن را به لحاظ مالی ارزیابی کنند.
برای سالیان متمادی، دارایی های مشهود مانند دارایی های مالی، سرمایه های اختصاص داده شده برای تولید، زمین و ساختمان به عنوان مهم ترین منابع در کسب و کار به شمار می رفتند. پس از مدتی مشخص گردید که نوع دیگری از دارایی ها نیز وجود دارند که ناملموس و نامشهود می باشند ولی روشی برای ارزشگذاری آنها در دست نبود. در حال حاضر نیز بیشتر روش های ارزیابی میزان عملکرد و سودآوری در فعالیتهای تجاری بر شاخص هایی مانند نرخ بازگشت سرمایه متمرکز بوده و ارزشهای ناملموس در رویه های حسابداری مانند ترازنامه و صورت سود و زیان در نظر گرفته نمی شوند. این به معنی قصور مدیریت در درک اهمیت دارایی های نامشهود نیست، چرا که همیشه برندها، فناوری، حق امتیازهای مختلف و کارکنان به عنوان عامل اساسی کسب موفقیت در شرکت های مختلف مورد پذیرش قرار گرفته و اهمیت آنها به طور مستمر مورد تاکید و تایید قرار گرفته است، ولی کمتر مورد ارزیابی و ارزشگذاری قرار گرفته اند.
ارزیابی وضعیت و ارزش برند، نشان دهنده نقاط قوت و ضعف آن در مقایسه با رقبا است. برند مهمترین عامل متمایز کننده یک شرکت تجاری از رقبا است. عموما ارزیابی عملکرد برند مبتنی بر معیارهای مالی مانند نرخ بازگشت برند (که دلالت بر قدرت برند در کسب درآمد دارد)، نرخ بازگشت فروش، سهم برند از بازار و ارزش واقعی برند است. ولی اتکای صرف به معیارهای مالی می تواند نتایج گمراه کننده ای برای استراتژیست های سازمان در پی داشته باشد. بنابراین لازم است سایر معیارهای موثر بر قدرت و ارزش برند نیز در ارزیابی های مربوط مد نظر قرار گیرند. این معیارها به طور کلی عبارتند از شاخص های عملکردی، ادراکی و روان شناختی. در این ترجمه تلاش گردیده است روش های ارزشگذاری برند براساس استاندارد بین المللی ISO10668:2010 وبا لحاظ نمودن دیدگاه های مدیریتی تشریح گردد. امید است تلاش انجام گردیده گامی کوچک در راستای بهبود سیستم ارزشگذاری برند در سازمانها وبنگاههای اقتصادی باشد.
برخی از بندهای اصلی استاندارد مدیریت و ارزشگذاری نام تجاری (برند)
6- ورودیهای ضروری ارزش گذاری
6-1- داده های مالی و مرتبط با بازار
برای ارزیابی ابعاد و گرایش بازاری که برند در آن فعالیت می کند ارزیاب می بایست به بازنگری انتقادی حجم بازار، ارزش، حاشیه سود و کانالهای فعلی و پیش بینی شده بپردازد. ارزیاب باید از انعکاس نتایج این تحلیل در پیش بینی صورت گرفته اطمینان حاصل نماید.
برای ارزیابی ارزش برند، تحلیل مالی میبایست در برگیرنده تحلیل جنبههای رفتاری برند در ارتباط با افراد ذینفع باشد.
در زمان استفاده از رویکرد درآمد، تحلیل جنبههای رفتاری برند برای تعیین سهم مالی قابل استناد به آن و برای ارزیابی ریسک مربوط به برند در زمان تعیین نرخ تنزیل لازم می باشد.
در هنگام استفاده از رویکرد بازار، تحلیل رفتاری جنبههای یک برند برای تعیین ضرایب مناسب لازم است .
در هنگام استفاده از رویکرد هزینه، تجزیه و تحلیل جنبههای رفتاری برای تعیین هزینه ایجاد یک برند با بهره مندی معادل باید صورت پذیرد.
ارزش گذاری برند باید مستقیما به راه های ارزش آفرینی برند بپردازد و تمام مزایای اقتصادی حاصل از کارکردهای برند در راستای زمینه کسب وکار را مد نظر قراردهد.
تذکر : بخش اصلی ارزش برند در معنی (مفهوم) دارایی در نزد سهامداران نهفته است. معانی مربوطه می تواند به استفاده از برند برای مقاصد مختلف محدود شده و یا از آن فراتر رود.
عواید اقتصادی مختلفی از قبیل موارد ذیل از یک برند حاصل می شوند:
الف- برند باعث شناخت بهتر و تبادل بهتر پیامهای ارتباطی گشته و بنابراین باعث افزایش کارایی در ارتباطات می شود. کارایی در ارتباطات به سودآوری کسب و کار (شرکت) دارای برند کمک می کند.
ب- برند به تمایز محصول و خدمات کمک می کند که وقتی این تمایز مناسب باشد تاثیر مثبتی بر رفتار خرید مشتری می گذارد. تمایز صحیح منجر به ایجاد برتری می شود که در نهایت به رشد مالی منجر خواهد شد.
پ- برند به جذب یا ابقای مشتریان و در نتیجه به دوام شرکت کمک می کند. برندها تضمین کننده تقاضا در آینده هستند و در نتیجه ریسک های عملیاتی شرکت را کاهش می دهند .
به منظور برآورد میزان حجم فروش، درآمد و ریسکها در آینده باید در میان گروههای ذینفع مرتبط تجزیه و تحلیل قدرت برند صورت گرفته و در ارزیابی منعکس شود .
تذکر 1 : معیارهایی که معمولاً برای درک قدرت برند استفاده میشوند شامل آگاهی، ویژگیهای استنباطی، دانش، گرایش و تعهد میباشد.
تذکر 2 : کیفیت و کمیت داده های مربوط به قدرت برند که برای ارزش گذاری موجود می باشند از برندی به برند دیگر کاملا متفاوت است.
تذکر 3 : قدرت برند ممکن است کاملا تحت تاثیر تغییرات در رفتار مصرف کننده و روندها، سرمایه گذاری بر روی برند، فعالیت رقابتی و برنامه های حمایتی از نشان های تجاری باشد.
هر ارزش گذاری برند باید شامل ارتباط برند با محیط بازار خود باشد. برند تشریح کننده نفوذی است که بر تصمیم خرید در گروه هدف بازار مربوطه می گذارد. استفاده از داده های ارتباط برند با بازار مرتبط، تعیین می کند ارزش برند چه مقدار از ارزش کل را تشکیل می دهد.
تذکر : این اطلاعات نشان میدهد که چه مقدار از جریان نقدینگی کل به برند مربوط میشود.
ارتباط با برند را هم در ارتباط با وضعیت جاری و هم وضعیت آینده برند باید در نظر گرفت. بنابراین برآوردهایی از تغییرات (رشد یا افت) در ارتباط با برند در آینده در بازار یا بخش مورد بررسی باید در ارزیابی وجود داشته باشد.
در ارزیابی، میزان حمایتهای قانونی از برند باید برآورد شود و موارد زیر مشخص گردد:
- هر کدام از حقوق قانونی که از برند حمایت میکنند
- مالک قانونی هر کدام از آن حقوق قانونی
- پارامترهای قانونی که تاثیر منفی یا مثبتی بر ارزش برند میگذارند
تذکر 1: یک بخش مهم از ارزشگذاری برند ارزیابی حمایت قانونی است که در محکمههای قضایی مرتبط از برند میشود. حمایت قانونی باعث اطلاعرسانی ارزش برند میگردد زیرا اجازه میدهد که مالک برند از سیستمهای رسمی قانونی استفاده کرده و اشخاص دیگر را از استفاده از آن منع نموده و انحصار به وجود آورد.
تذکر 2: حقوق قانونی که برای حمایت جنبههای یک برند وجود دارد بین سیستمهای قانونی فرق میکند. با برخی استثنائات کوچک (مانند سیستم علامت تجاری اتحادیه اروپا)، حقوق قانونی که از برند حمایت میکند تنها در سطح ملی وجود دارد .
6-3-2- حقوق قانونی که باید ارزش گذاری شوند
یک تجزیه و تحلیل در قالب قوانین داخلی باید به عنوان یک جزء ضروری در ارزشگذاری برند وجود داشته باشد.
حقوق قانونی مرتبط با برند و مالکیت برند باید مشخص شوند.
تذکر: به طور عمومی مهمترین شکل از حمایت قانونی، علامتهای تجاری ثبت شده هستند. البته دیگر حقوق قانونی نیز ممکن است وجود داشته باشند که از جنبه های برند حمایت میکنند. مثالهایی از این دست عبارتند از حقوق حمایت از علامت های تجاری ثبت نشده بر مبنای استفاده، حقوق حمایت از طراحی های ثبت شده و ثبت نشده، حقوق حمایت از کارهای دارای کپی رایت و حقوق جلوگیری از رفتار ناجونمردانه، فریبنده یا ضد رقابت. چنین نیست که همه این حقوق قانونی در تمام بازارها کاربرد داشته باشند و دیگر قوانین ملی نیز علاوه بر این مثالها وجود دارد.
حقوق قانونی تنها میبایست به مالک تخصیص داده شوند.
حقوق قانونی باید مطابق قوانین مرتبط ملی و منطقه ای تعیین شوند.
تذکر: یک حق قانونی از طریق ثبت، کاربری یا قانونگذاری پدید میآید. حقوق قانونی یا به صورت یک حق قانونی منحصر به فرد یا به صورت مجموعهای از حقوق قانونی وجود دارند.
6-3-2-4- حقوق قانونی از طریق ثبت
حقوق قانونی باید از لحاظ علامت(ها)، کالا(ها)/خدمات و قلمرو(ها) مطابق با موارد مندرج در سند ثبتی تعریف گردند.
6-3-2-5- حقوق قانونی یا حقوق بالقوه قانونی یا هر دو که از طریق استفاده به دست می آید
حقوق اکتسابی بواسطه کاربری باید از سوی ارزیاب با درنظر گرفتن قلمروی کاربری و به رسمیت شناخته شدن بازار بر مبنای قانون ملی و منطقهای مربوطه به علاوه الزامات بند 6.3.2.2.2 تعریف گردند.
6-3-3- پارامترهای قانونی موثر بر ارزش برند
ارزیابی باید تمام پارامترهای قانونی که به طور منفی یا مثبت بر ارزش برند موثرند را در نظر بگیرد شامل :
الف- تمایز
ب- دامنه کاربرد /دامنه ثبت ( قلمرو، کالا یا خدمات)
پ- میزان استفاده
ت- شهرت/ میزان شناخته شده بودن برند
ث- ریسک ابطال، اولویت، کاهش توان و توانایی و /یا تمایل مالک برای به اجرا گذاشتن حقوق قانونی
تذکر 1: پارامترهای قانونی به تطابق میان حقوق قانونی برند و بازاری که در آن کار می کند بستگی دارند. این پارامترها تعریف کننده روابط بین حقوق قانونی و استنباط بازار هستند.
تذکر 2: حقوق شخص ثالث می تواند بر کاربرد مورد انتظار فعلی از برند و در نتیجه ارزش آن تاثیر بگذارد.
هر گزارشدهی برند باید به وضوح موارد زیر را دربرگیرد:
الف- موقعیت و وضعیت ارزیاب
ب- هدف ارزشگذاری
پ- شناسایی برند مورد بحث
ت- داراییهای مرتبط با برندی که ارزش گذاری شدهاند
ث- مخاطبین یا شنوندگان مورد خطاب
ج- فرضیه ارزش
چ- رویکردها و روشهای مورد استفاده
ح- تاریخ ارزشگذاری
خ- تاریخ ارزش
د- نتیجه ارزشگذاری مالی برند
ذ- منابع داده مورد استفاده
ر- بررسی حقوق قانونی جنبه های رفتاری و تجزیه و تحلیل مالی
ز- فرضیات و حساسیتهای اساسی
ژ- محدودیتها
ارزیاب باید قضاوت دقیق و حرفهای انجام دهد تا استقلال و بیطرفی در دستیابی به نظر درباره ارزشیابی را حفظ نماید.
تحقیق و توسعه شرکت BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد
ممیزی، شرکت ایزو، شرکت معتبر استاندارد، اداره استاندارد ، شرکت استاندارد ، شرکت معتبر ایزو، شرکت بیکران ، صدور گواهینامه ، ایزو ۲۲۰۰۰ ، ایزو ۴۵۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، ایزو ۹۰۰۱ ، صدور از مرجع ناسی ، صدور گواهینامه معتبر، ایزو 10668 ، سیستم 10668، استاندارد برند ، ایزو برند ، سیستم ارزشگذاری برند ، مدیریت برند ، هویت برند ، برند 10668
منبع :
http://iso-iran.ir/new/?p=871
امروزه، نقش مهم پیادهسازی سیستم مدیریت کیفیت در شرکتهای تولید موادغذایی، یک نقش شناختهشده است [1.2]. این شناخت بدلیل آگاهی بالای مشتریان از اهمیت کیفیت محصولات غذایی و ایمنی آن است [1]. شرکتهای موادغذایی که محصولاتی با کیفیت خوب و ایمن تولید میکنند، دوام خواهند آورد و حتی در این رقابت برنده میشوند [1].
شرکتهای تولید موادغذایی با استانداردهای متنوعی که با تضمین کیفیت مرتبط هستند آشنایی دارند، برای مثال استانداردهایی مثل BRC، HACCP و ISO 9001 [1.2.3]. استاندارد ISO 9001 یک استاندارد بین المللی است که بطور گسترده توسط شرکتهای تولیدغذایی به کار گرفته شده است. براساس تحقیقات جامعی که در سال 2011 توسط ISO انجام شد، 28.434 شرکت در حوزه ی موادغذایی، نوشیدنی و دخانیات در این پیمایش گواهینامه ی ISO 9001 را دریافت کردند [4].
ISO 9001 یک استاندارد بینالمللیِ سیستم مدیریت کیفیت است [5]. این استاندارد پیشنیازهایی که لازم است بطوردائم توسط سیستم مدیریت کیفیت بکارگرفته شود را توصیف میکند، بنابراین شرکتها میتوانند محصولات را براساس نیاز مشتریان و جلب رضایت مشتری تولید کرده و پیشرفت دائم در زمینهی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت خود بدست آورند [5.6.7]. علاوه براین، پیشن یازهای ISO 9001 بهترین روشهای سیستم مدیریت کیفیت را ارائه میدهد [6]. از این رو، از شرکتهای تولید مواغذایی که ISO 9001 را پیاد هسازی میکنند، انتظار میرود تا نتایج چشمگیری بدست آورند [7.8.9]. با توجه به این موضوع، پژوهش بر روی ISO 9001 در زمینه ی شرکتهای تولید موادغذایی جالب توجه است.
پیادهسازی اثربخش استاندارد ISO 9001، در زمینهی صنعت تولید موادغذایی هنوز مسئلهای اساسی است [7.10]. به این دلیل که هیچ ابزار اندازهگیری برای پیادهسازی اثربخش ISO 9001 در شرکتهای تولید موادغذایی وجود ندارد که بطورگسترده پذیرفته شده باشد [7.10]. در واقع، پژوهشگرانی که ابزار اندازه گیری پیاده سازی اثربخش ISO 9001 را در شرکتهای تولید موادغذایی پیشنهاد میکنند، هنوز بسیار محدوداند [7].
تحقیق و توسعه شرکت BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد
ممیزی، شرکت ایزو، شرکت معتبر استاندارد، اداره استاندارد ، شرکت استاندارد ، شرکت معتبر ایزو، شرکت بیکران ، صدور گواهینامه ، ایزو ۲۲۰۰۰ ، ایزو ۴۵۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، ایزو ۹۰۰۱ ، صدور از مرجع ناسی ، صدور گواهینامه معتبر، ایزو 22000 ، صنایع غذایی ، صنعت غذا ، ایمنی غذا ، گواهینامه غذا ، بهداشت غذا ، ایزو غذا ، ایزو غذایی ، ممیزی صنایع غذایی
منبع : https://brs.ir/node/101
ایزو 5001 سیستم مدیریت انرژی است. ویژگی ها و اصول استفاده ، استاندارد داوطلبانه بین المللی است که توسط ایزو ( سازمان بین المللی استانداردسازی) ایجاد شد. ایزو 50001 به سازمان ها ملزومات سیستم های مدیریت انرژی را می دهد ) EnMS) ایزو 50001 مزایای بزرگ و کوچکی برای سازمان ها هم در بخش خصوصی و هم در بخش عمومی ارائه می دهد. که در زمینه ساخت و خدمات در همه جای دنیا می باشد. ایزو 50001 چارچوبی برای دستگاههای صنعتی، امکانات تجاری، سازمانی و دولتی و کل سازمان ها در مدیریت انرژی ارائه می دهد. هدفگذاری کاربرد گسترده در کنار بخش های تجاری دنیا، ارزیابی می شود که این استاندارد بتواند تا 60 % از کاربرد انرژی دنیا را تحت تاثیر بگذارد.
چگونه می توانید بطور مستمر کارایی انرژی را افزایش بدهید؟
مدیریت انرژی ایزو 50001 ویژگی های را برای یک سازمان تعریف می کند تا سیستم مدیریت انرژی را اجراکرده، تقویت کند و ارتقا بخشد، این کار سازمان را قادر می سازد تا راهکار دقیقی برای بهبود مستمرکارائی انرژی بکار گیرد
این استاندارد جدید ساختار بین المللی ایجاد می کند تا در مدیریت تامین انرژی، استفاده و مصرف صنعتی، اقتصادی یا سازمانی کمک کند که شامل سنجش، گزارش و ثبت، طراحی و تدارک تجهیزات انرژی بر، سیستم ها و فرایندها می شود. استاندارد مدیریت انرژی ایزو 50001 در همه جنبه های کاربرد انرژی قابل اجرا بوده و می تواند تحت کنترل و نظارت سازمان باشد.
مزایای مهم ایزو 50001
سازمان را قادر می سازد تا سیستم ها و فرایند هایی راه اندازی کند تا بهره وری انرژی را تقویت کند که شامل کارایی، استفاده ، مصرف و تراکم انرژی می شود.
کاهش هزینه های انرژی، انتشار GHG و دیگر اثرات زیست محیطی با مدیریت سیستماتیک انرژی و نشان می دهد که سازمان سیستم مدیریت انرژی را اجرا کرده و پایه ای برای کاربرد انرژی تکمیل کرده و بر پیشرفت مداوم و شفافیت انرژی آنها را تقویت می کند.
50001 ISO یا همان سیستم مدیریت انرزی،) (ENMS استانداردی جهانی است که توسط سازمان ISO تهیه شده است . این استاندارد از طریق پیاده سازی الزامات خاص و منحصر به فرد خود در سازمان فواید بسیاری را برای سازمان های بزرگ و کوچک اعم از خصوصی و دولتی، خدماتی و تولیدی، در تمام مناطق دنیا، تأمین می نمایند .
از آنجائیکه با توجه به تغییرات سیاستهای اقتصادی دولت، بنگاهای اقتصادی با شگلی به نام انرژی برخورد نمودند، در تکاپوی راهکارهای جدیدی برای کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های و یا رسیدن به استانداردهای تعیین شده در هر صنعت و در نتیجه استفاده از یارانه های دولتی می باشندهژ . شرکت رادمهر با بهرگیری از متخصین این استاندارد در صنایع مختلف، آمادگی ارائه هر گونه خدمات آموزش، استقرار، پیاده سازی و اخذ گواهینامه در این زمینه می نماید.
فواید استفاده از سیستم مدیریت انرژی (EnMs)
1- راهنمایی برای استفاده بهتر از تجهیزات صرفه جویی انرژی(ECA)
2- ایجاد راههای ارتباطی و شفافیت برای آگاهی مدیریت سازمان در این زمینه
3- فرهنگ سازی انرژی در سازمان
4- پیشنهاد راهکارهای فن آورانه (تکنولوژیک) برای بهرهوری بیشتر سازمان
5- سود آوری سازمان
6- کاهش هزینه ها
7- امکان استفاده از امکانات دولتی موجود
8- افزایش بهره وری سازمان
تحقیق و توسعه شرکت BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد
ممیزی، شرکت ایزو، شرکت معتبر استاندارد، اداره استاندارد ، شرکت استاندارد ، شرکت معتبر ایزو، شرکت بیکران ، صدور گواهینامه ، ایزو ۲۲۰۰۰ ، ایزو ۴۵۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، ایزو ۹۰۰۱ ، صدور از مرجع ناسی ، صدور گواهینامه معتبر، منابع انسانی ، سرمایه انسانی ، نیروی انسانی
منبع :http://iso-iran.ir/new/?p=864
هنگامی که ما در محل کار امور را به انجام میرسانیم، انرژی و خوشبختی مثبت را وارد زندگی شخصی خود میکنیم. ما از طریق کار معناداری که با ارزشهای ما همسو باشد و از مردم و جوامع اطراف ما پشتیبانی کند، به دنبال اغنای خود هستیم. با توجه به این مطلب، در حال حاضر نیروی کار دچار یک مشکل فرسودگی اساسی است. کارمندان ساعات بیشتر را با تعطیلات کمتر یا تعطیلات کاری و بدون پاداش سپری میکنند. در نتیجه، آنها شغلهای بیشتری را تغییر میدهند، زیرا انگیزه کمتری برای وفاداری وجود دارد. در یک پژوهش تحقیقاتی با کرونوس[1]، دریافتیم که تقریبا یک سوم از این اصطکاکها به دلیل فرسودگی شغلی است.(8)
در یک مطالعه دیگر -این مورد با استیپل[2] - متوجه شدیم که نیمی از کارمندان بعد از اتمام روز کاری استاندارد و معمول خود، کارهای اضافی را از خانه انجام میدهند.(9) مدیران انتظار دارند که کارمندانشان به ایمیلها و تماسهای تلفنی آنها در شب، آخر هفته و برخی مواقع حتی در زمانی که آنها در تعطیلات هستند، پاسخ دهند. تقریبا نیمی از کارمندان احساس میکنند که وقت کافی در خارج از کار ندارند تا بتوانند در فعالیتهای شخصی شرکت کنند. متاسفانه چکهای پرداختی آنها نشاندهنده افزایش کلان (در میزان حقوق) براساس زمان اختصاص داده شده آنها به شغل خود نیست. چیزی که امور را وخیمتر میکند، این است که در حالی که دستمزدها حتی با رشد تورم هم منطبق نیستند، سود شرکتها رو به افزایش است که این باعث میشود بسیاری از کارکنان احساس بدرفتاری، بی ارزشی و حتی بیشتر، احساس هرز رفتن کنند.
ما همچنین از برخی از مشکلات عمده بهداشتی رنج میبریم که بر بهرهوری و بهزیستی ما تأثیر میگذارند و بر سر راه اغنای ما قرار میگیرند. یکی از عوارض فرسودگی، کم خوابی است و بیش از یک سوم ما کمتر از هفت ساعت میخوابیم، در حالی که طبق گفتههای بنیاد ملی خواب[3]، ما باید در شبانهروز حداقل هفت ساعت خواب داشته باشیم.(10) همچنین در بیش از دوسوم کارکنان اضافه وزن یا چاقی وجود دارد، چیزی که تا حدودی به وعدههای غذایی قابل استناد است که به تنهایی میخوریم تا این که به وعدههای ناهاری که با همکاران خود بیرون میرویم(11) و تا حدی به دلیل افزایش دلایل افزاینده فرسودگی و استرس و دلایل ناشی از آن است، که اغلب منجر به پرخوری میشود. در حقیقت، وقتی از هزاران کارمند خواستیم که بزرگترین مانع عملکرد کاری خود را ذکر کنند، نیمی از آنها از استرس یاد کردند.(12) هنگام اضطراب و استرس، انجام صحیح کار و سالم بودن دشوار است، و مانعی بر سر راه پروژههایی است که باید انجام دهید.
سلامت روان همچنین بر سلامتی و خوشبختی ما تأثیر میگذارد. حدود 20 درصد از کارمندان از بیماری روانی رنج میبرند و مصرف داروهای ضد افسردگی در طی ده سال گذشته 400 درصد افزایش یافته است.(13) از آنجا که کارمندان درآمد بیشتری کسب نمیکنند، پسانداز کمتری دارند و همین امر باعث میشود که استرس بیشتری داشته باشند. یک سوم کارمندان در تامین هزینههای خانه مشکل دارند و از 50 درصد کسانی که در کارت اعتباری خود تعادل دارند، یک چهارم هر ماه در پرداخت حداقل هزینهها مشکل دارند.(14) سرانجام، کارمندان احساس انزوا بیشتری میکنند، زیرا اغلب روابط عمیقی با هم تیمیهای خود ایجاد نمیکنند و هنگامی که مشاغل را تغییر میدهند، حتی این اتصالات از بین میروند که منجر به فرهنگهای سازمانی ضعیفتر میشود. برای این کتاب، فیوچر وورکپِلیس با ویرجین پالس در مطالعه جهانی اتصال به کار، 2،052 کارمند و مدیر از ده کشور همکاری کرد.(15) سی و نه درصد از شرکتکنندگان ما گفتند که آنها "گاهی"، "اغلب"، یا "همیشه" در محل کار احساس تنهایی میکنند. جای تعجب نیست که نسلهای جوان – آنهایی که به احتمال زیاد برای برقراری ارتباط با همکاران خود به فنآوری متکی هستند - نسبت به نسلهای قدیمی تنهاتر بودند (45 درصد از ژن Z (نسل زد یا نسل اینترنت) در مقابل 36 درصد ژن ایکس و 29 درصد از کودک نسل انفجار[4] (یا بیبیبومرها)).
[1] Kronos
[2] Staples
[3] National Sleep Foundation
[4] baby boomers
تحقیق و توسعه شرکت BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد
ممیزی، شرکت ایزو، شرکت معتبر استاندارد، اداره استاندارد ، شرکت استاندارد ، شرکت معتبر ایزو، شرکت بیکران ، صدور گواهینامه ، ایزو 22000 ، ایزو 45001 ، ایزو 14001 ، ایزو 9001 ، صدور از مرجع ناسی ، صدور گواهینامه معتبر، منابع انسانی ، سرمایه انسانی ، نیروی انسانی
منبع :https://brs.ir/node/100
ممیزی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس استاندارد ایزو 9001 به انجام رسید و روابط عمومی این مدیریت در سایت تامین اجتماعی به شرح ذیل گزارشی ارائه نمود :
https://tamin.ir/News/Item/98904/174/98904.html
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمدموفق به اخذ گواهینامه ایزو 9001-2015 جهت ستاد مدیریت واحدهای سرپایی و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی گردید .
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست و استراتژی بهبود خود ، موفق به استقرار سیستم مدیریت بهبود کیفیت (ISO9001-2015) گردید .مدیریت درمان با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ، پس از انجام ممیزی نهایی توسط شرکت BRS موفق به اخذ گواهینامه ایزو گردید . لازم به یاداوری است گواهینامه اخذ شده جهت ستاد مدیریت درمان و واحدهای سرپایی تابعه بوده و دفتر اسناد پزشکی استان به صورت مستقل ممیزی و گواهینامه جداگانه دریافت نموده است .
بهبود کیفیت و استمرار کیفیت خدمات از مهمترین سیاست های مدیریت درمان
تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد میباشد .
تحقیق و توسعه شرکت BRS
تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰
تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱
www.BRSMENA.com
www.BRS.ir
#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد
ممیزی تامین اجتماعی، استاندارد یاسوج، ایزو یاسوج، ممیزی کهگیلویه، شرکت ایزو ، اداره استاندارد ، شرکت استاندارد ، شرکت ایزو ، شرکت بیکران ، صدور گواهینامه ، ایزو 22000 ، ایزو 45001 ، ایزو 14001 ، ایزو 9001 ، صدور از مرجع ناسی ، صدور گواهینامه معتبر، منابع انسانی ، سرمایه انسانی ، نیروی انسانی
منبع :https://brs.ir/node/99