بیکران راهکار سعادت

ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی استاندارد

بیکران راهکار سعادت

ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی استاندارد

ISO15838 استاندارد مراکز تماس با مشتریان

تمامی سازمانها دارای مراکز ارتباط با مشتری(CCC) هستند که توسط خود سازمان یا یکی از ذی نفعان مدیریت می شود. مراکز تماس مراکزی هستند که شرکتها از طریق تلفن، فکس، اینترنت، پست الکترونیکی وانواع واقسام دیگربا مشتریان، فروشندگان، تأمین کنندگان و افراد و سازمانهای مشابه ارتباط برقرار می کنند. در مراکز تماس، بسیاری از خدمات مانند خدمات میز جلو، خدمات مشتری، خدمات انتصاب، مدیریت سفارش، خدمات کمک، خدمات اطلاعات، خدمات فروش و بازاریابی ارائه می شود.

 ایزو 15838 سیستم مدیریت تماس با مشتری مرکز تماس می باشد. این استاندارد جهت پاسخگویی به انتظارات مشتریان وارائه خدمات سریع، دقیق وقابل اطمینان به مشتریان تدوین گردیده است.

 از مهمترین مزایای این استاندارد می توان به بهبود در کیفیت ارتباط با مشتری، راندمان هزینه، بهبود ماندگاری پرسنل و رضایت مشتری اشاره نمود.

 شرکت بیکران راهکار سعادت BRSM آماده ارائه خدمات ممیزی وصدور گواهینامه بین المللی ISO15838:2009 جهت مراکز ارتباط با مشتری سازمانها  می باشد.


 ایزو 15838، iso15838 ، استاندارد مراکز تماس ، شرکت ایزو ، شرکت استاندارد ، ارتباط با مشتری ، شرکت BRS ، استاندارد ایزو ، استاندارد مدیریت ، کیفیت تماس با مشتری ، شرکت بیکران راهکار ، استاندارد بین المللی ایزو ، گواهینامه 15838 ، گواهینامه استاندارد ، استاندارد جهانی ، ممیزی 15838 ، ممیزی ایزو ، شرکت brsm

امور آموزش شرکت BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRS.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع : https://brs.ir/node/150

تاثیرات عملکرد با اتخاذ استاندارد ایزو 14001

مطالعات قبلی متوجه شده‌اند که دلایل اتخاذ ایزو 14001 با منافع عملکرد نمادین و اصولی در ارتباط هستند، منافعی که می‌توان گفت از جهت‌گیری بیرونی یا داخلی برخوردارند. منافع نمادین در وهلۀ اول راجع به مشروعیت بیرونی مثلاً از طریق برندینگ یا بازاریابی شرکت هستند (به مقالۀ فرون-ویلچز، 2016 مراجعه کنید) که به ذینفعان بیرونی "گوشزد می‌کنند" که این شرکت با یک روش که برای محیط زیست بی‌خطر است و با رعایت تمام قواعد مربوط به محیط زیست مشغول به کار است (کوموگلیو و بوتا، 2012؛ پریرا-مولینر و همکاران، 2012؛ پراژوگو و همکاران 2012). در این اثنا، منافع اصولی بر بهبود کارآیی‌های عملیاتی داخلی و پیامدهای عملکرد متعاقب تمرکز دارند (بویرال و هنری، 2012).

در مورد SMEها، مولفه‌های عملکرد اصولی و نمادین کاملاً مشخص هستند. مثلاً، هرچندکه برخی بر عملکرد زیست‌محیطی به عنوان خروجی‌های متمایز شرکتی مانند مدیریت انرژی تمرکز دارند (شاهدول کوادر و همکاران، 2016)، ولی سایرین بر نیازها و انتظارات ذینفعان بیرونی (ناروکا، 2008)، فعالیت در شبکه (هلیلا و تل، 2013) یا افزایش سهم بازار (گرانلی و ولو 2014) تمرکز دارند. علاوه براین، مولفه‌های فرهنگی-شناختی داخلی مانند رفاه کارمندان، روال‌های عادی زیست‌محیطی، غرور و آگاهی (گرانلی و ولو، 2014) نیز در بهبود عملکرد زیست‌محیطی در SMEها حائز اهمیت هستند. به نظر می‌رسد که یک رابطۀ متقابل بین استدلال نمادین اتخاذ ایزو 14001 که از بیرون تحریک می‌شود (یا به عبارتی، مدل مبتنی بر مشروعیت) و استدلال اصولی که از درون تحریک می‌شود (یا به عبارتی، مدل ابزاری) وجود دارد (بویرال و هنری، 2012). برای این منظور، آهرنز و خلیفه (2015) به جای اینکه با این نوع مولفه‌ها به عنوان مولفه‌هایی که از لحاظ مفهومی متفاوت هستند، رفتار کنند ثابت کرده‌اند که مشروعیت و عملکرد در مورد "کنترل‌های مدیریت مرتبط با اعتباربخشی" مانند استانداردهای ایزو مکمل یکدیگر هستند. دلیل این امر این است که اتخاذ ایزو 14001 به عنوان یک تصمیم با جهت‌گیری بیرونی به صورت غیر مستقیم کیفیت پیامدهای عملکرد در سطح شرکت را مثلاٌ از لحاظ رونق کسب و کارها یا بهبود فرآیندها و رویه‌های داخلی ارتقا می‌بخشد. مثلاً، نمادگرایی می‌تواند بخشی از یک شبکۀ صنعتی بزرگ‌تر باشد که بر اتخاذ ایزو 14001 و عملکرد زیست‌محیطی آتی یک SME تاثیر می‌گذارد. علاوه براین، می‌توان به تاثیرات نمادین گسترده‌تر به عنوان یک تصمیم با جهت‌گیری داخلی نیز دست یافت .

ایزو 14001 ، استاندارد 14001 ، استاندارد 14000 ، ایزو 14000 ، مدیریت زیست محیطی ، استاندارد محیط زیست ، استاندارد زیست محیطی ، استاندارد محیط زیست ، استاندارد جهانی 14001 ، شرکت BRS

مقاله ایزو ۱۴۰۰۱ ، استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ ، گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، سیستم ایزو ۱۴۰۰۱ ، طراحی سیستم ایزو ، ممیزی ایزو ۱۴۰۰۱ ، اخذ ایزو ۱۴۰۰۱ ، شرکت معتبر ایزو ، گواهینامه معتبر ایزو ، شرکت استاندارد ، چگونگی اخذ ایزو ، شرکت brsm

امور آموزش شرکت BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRS.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع : https://brs.ir/node/149



چرا شرکتهای غذایی نیازمند استانداردهای ایمنی غذا مانند ایزو 22000 و HACCP هستند؟

اجرای استانداردهای بین المللی در بازار نشان دهنده یک عنصر ضروری در روند بهبود رقابت پذیری یک شرکت است. مراقبت از مشتری، مواد غذایی سالم و ایمن و استانداردهای زیست محیطی تنها برخی از شرایطی را نشان می‌دهد که دربردارنده تبعیت دنیای کسب و کار مدرن از استانداردهای محصولات غذایی است.

بنابراین برای شرکت‌های مواد غذایی ضروری است که سیستم‌های مدیریتی متمرکز بر ایمنی، قانونی بودن و کیفیت محصولات خود را پیاده سازی و گواهینامه دریافت کنند.  شرکت‌ها به عنوان مکانیزمی برای اطمینان از حمایت از مصرف کننده و تقویت اعتماد به نفس، استاندارد FSMS را به دلایل کاملاً متفاوت پیاده سازی می‌کنند . و این امر در مطالعات بی شماری که تجربه شرکت‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت را نشان می‌دهند، منعکس شده است. اکثریت قریب به اتفاق این مطالعات بر روی نقاط تجزیه و تحلیل خطر و نکات کنترل بحرانی HACCP متمرکز شده‌اند، که تنها تعداد معدودی به طور کامل یا جزئی به ISO 22000 مراجعه می‌کنند .

از آنجا که HACCP یک بخش اساسی FSMS است و یکی از عناصر اصلی استاندارد است، بسیاری از انگیزه‌هایی که منجر به کاربرد HACCP می‌شوند نیز به اجرای ISO 22000 نسبت داده می‌شوند. این شرایط کمابیش تصمیم شرکت را مبنی بر ایجاد سیستم HACCP توضیح می‌دهد، از جمله، تمایل به بهبود کیفیت و ایمنی محصولات، مقابله با فشارهای خارجی، بهبود تصویر برند و دسترسی به بازارهای جدید.

هانسون و هولت (2000) در کار خود درباره HACCP در بخش لبنیات انگلیس دریافتند که دو دلیل مهم برای اجرای این سیستم، رعایت قوانین و پاسخگویی به خواسته‌های مشتریان عمده است. مطالعات بیشماری نشان داده‌اند که انطباق با قانون، دلیل تعیین کننده‌ای برای داشتن FSMS است، خواه HACCP (خطری و کالینز & 2007؛، فاجومو و لاب و ویکوک، 2011) ISO 22000 یا برخی موارد دیگر . در این مورد در چین، جین، ژو و یو (2008)، دلایل قانع کننده‌ای را برای کاهش ریسک به خطر انداختن ایمنی مواد غذایی عنوان می‌کنند.

به همین ترتیب، در کار خود بر روی ISO 22000 در صنعت پذیرایی در یونان، مامالیس، کافزوپولوس و آگلوپولوس (2009) دریافتند که جذابیت اصلی سیستم در ظرفیت آن در افزایش بهداشت و ایمنی محصولات نهفته است. این نکته در تجزیه و تحلیل منساه و جولین (2011) ساخته شده از تجربه 120 شرکت غذایی انگلیس تأیید شده است، که اکثر آنها دارای گواهی FSMS BRC، IFS یا ISO 22000 بودند. در یونان، فوتوپولوس و همکاران. (2009) اشاره به تضمین ایمنی مواد غذایی و محافظت از مصرف‌کنندگان دارد و در ترکیه، باس، یوکسل و کاووسوگو (2007) اشاره به کسب و حفظ اعتماد مشتریان در مطالعه خود در مورد چالش‌ها و محدودیت‌های اجرای HACCP دارد.

در همین راستا، به ترتیب هیرات و هنسون (2010) و مالدونادو-سیمین، مارتینز-هرناندز، گارسیا موزیز و کادنا-منز (2009) برای شرکت‌های کانادایی و مکزیکی، به نظر می‌رسند که یکی دیگر از عوامل مؤثر بر تصمیم شرکت ها، تمایل به کاهش است. حسابرسی مشتری به لطف داشتن گواهی FSMS. استدلال دیگری که اغلب در ادبیات به آن اشاره می‌شود، لزوم پاسخگویی به مطالبات مشتری است. ویولاریس، بریجز و بریج (2007) گزارش می‌دهند که این دلیل اصلی دلیل آن است که شرکت‌های قبرس گواهینامه HACCP را انتخاب می‌کنند، و هنسون و هولت (2000)، هرات و هنسون (2006) و منشاه و ژولین (2011) گزارش می‌کنند. دومین دلیل مهم فوتوپولوس، کافزوپولوس و گوتزاماتی (2011) بر این باورند که نیاز به جلب رضایت ذینفعان / فشار مشتری یک عامل اساسی برای اجرای این سیستم است و این مربوط به فشارهایی است که بازار بر بنگاه وارد می‌کند.

جدا از این فشارهای خارجی که بنگاه‌ها را به سمت اجرای FSMS سوق می‌دهد، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که دلایل داخلی نیز وجود دارد که با بهبود کارآیی و کنترل فرآیند بهبود یافته است (هنسون و هالت، 2000؛ مولدونادو سیمن و همکاران، 2009؛ مامالیس و همکاران، 2009؛ ویاندت، ریس دا کوستا، نونس، گاسپر، 2011).

تقویت صادرات با تسهیل دسترسی به بازارهای خارجی، توجیه دیگری برای اجرای و صدور گواهینامه FSMS به نظر شرکت‌های گوشتی استرالیا (خطری و کالینز، 2007) و مکزیک (مالدوناندو سیمن و همکاران، 2009) است. جین و همکاران (2008) همچنین تصویب HACCP را به عنوان ابزاری برای شرکت‌های مواد غذایی چینی برای تقویت حضور خود در بازارهای خارجی می‌بیند. ارتقاء اعتبار یک شرکت و استفاده از گواهینامه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی یا بازاریابی از دلایل تعیین کننده دیگر با توجه به کار منساه و جولین (2011) و مامالیس و همکاران . (2009)

به ویژه، منساه و جولین (2011) خاطرنشان کردند که 59٪ از بنگاه‌های مورد بررسی در مطالعه شان مزایای بازاریابی مورد انتظار مربوط به اجرای استاندارد را هدایت می‌کنند، در حالی که سایرین پتانسیل بهبود تصویر شرکت‌ها را داشتند. در مطالعه خود به منظور شناسایی عوامل ایجاد انگیزه در اجرای HACCP در بخش‌های کوچک و متوسط مواد غذایی در انتاریو، ویلکاک و همکاران. (2011) توجه داشته باشید که به نظر صاحبان و مدیران ارشد مصاحبه شده، ارزش بازار صدور گواهینامه یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری آنها برای اجرای HACCP بوده است. در پرتغال، وایاندت و همکاران (2011) موردی را در مورد فرآوری ماهی انجام داد و دریافت که یکی از مهمترین دلایل اجرای ایزو 22000 مزیت رقابتی حاصل از آن است.

در این زمینه، کار تحقیقاتی حاضر با هدف شناسایی دلایل اصلی تصمیم شرکت‌های مستقر در اسپانیا برای پیاده سازی و صدور گواهینامه ISO 22000 FSMS انجام شده است. لیست موتورهایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌تواند دید کاملی از عوامل اصلی تعیین شده در ادبیات ارائه دهد و قبلاً شرح داده شده باشد.

هدف دوم تعیین این است که چرا این استاندارد بین المللی مرجع بیشتر سازمان‌های درگیر در زنجیره غذایی نیست، یعنی بررسی محدودیت‌هایی که ممکن است از اجرای استاندارد در صنعت جلوگیری کند. از این نظر، تحقیق توسعه یافته توسط اسکاندیانو، فرناندز و وازکوئز (2001) و بیلالیس و همکاران (2009) به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گرفته است تا فاکتورهای حیاتی‌تر برای امتناع از پذیرش ISO 22000 را رد کند. بیشتر این محدودیت‌ها در موانع کلیدی مشخص شده در ادبیات نسبت به اجرای استانداردهای ایمنی مواد غذایی الهام گرفته شده است.

این مورد هزینه بالای تأسیس است (اگنوگیانولوپوس، دروسینوس، اتانالوپوس، 2007؛ بلیلاس و همکاران، 2009؛ گرونرت، 2005؛ هارات و هنسون، 2006، 2010؛ خطری و کالینز، 2007؛ ماساکور، کرنفیلد، هنسون، 2009 ؛ منساه و جولین، 2011؛ ​​تکسیرا و سمپایو، 2011؛ ​​توناجیوپولو، کوبانوگلو، کارامان، 2012)، کنترل‌های ایمنی مواد غذایی کنونی که به عنوان کافی در نظر گرفته می‌شوند (هرات و هنسون، 2010)، پشتیبانی مالی کافی (هرات و هنسون، 2010 ؛ توناگلو و همکاران، 2012)؛ نسبت به مزایای احتمالی و یا مزایای سیستم نامشخص است (بس و همکاران، 2007؛ هراس و هنسون، 2010؛ خطری و کالینز، 2007)؛ عدم تقاضای مصرف کننده و آگاهی (خاتری و کالینز، 2007؛ تونالی اوغلو و همکاران، 2012)؛ عدم رقابت و انتظارات بازار بین المللی (توناگلو و همکاران، 2012)؛ پشتیبانی کافی از طرف مسئولین وجود ندارد (بس و همکاران، 2007)؛ فقدان اطلاعات، دانش و درک سیستم (بس و همکاران، 2007؛ فوتوپولوس و همکاران، 2009؛ تیلور و کین، 2005؛ یاپ و فیرمن، 2006) و سایر افراد در ارتباط با پرسنلی مانند عدم آموزش (بس و همکاران، 2007؛ هرات و هنسون، 2010؛ خطری و کالینز، 2007؛ مامالیس و همکاران، 2009؛ منساه و جولین، 2011؛ ​​سموس و کونتوجئورگوس، 2007؛ یاپ و فیرمن، 2006) و نیاز به تماس با مشاوران خارجی (ولا و فرناندز، 2003). بنابراین، پاسخ دهندگان نشان می‌دهند که بقیه بنگاه‌های صنعت می‌توانند به عنوان موانع مهم در اتخاذ ISO 22000 مشکلات اساسی را که در عمل توسط پذیرندگان پذیرفته شده‌اند، داخلی سازند.

تیم ایمنی ، طرح haccp ، تیم بهداشت ، چیدمان haccp ، استاندارد ۲۲۰۰۰ ، ایزو ۲۲۰۰۰ ، گواهینامه ۲۲۰۰۰ ، ممیزی ۲۲۰۰۰ ، شرکت ایزو ، شرکت معتبر ایزو ، استاندارد غذا ، گواهینامه غذا ، ممیزی صنایع غذایی ، شرکت صنایع غذایی ، طراحی استاندارد غذا ، مشاوره غذایی ، کنترل کیفیت غذا ، شرکت brsm ، شرکت استاندارد

امور آموزش شرکت BRSM

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRSM.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع :https://brs.ir/node/148

شناسایی عدم اجرای قانون در بررسیهای حوادث حرفه ای (iso 45001)

در خصوص شناسایی عدم اجرای قانون در گزارش­های بازرسی، گومز (2008) نمونه­های بسیاری در خصوص حوادث مرگبار را بررسی کرد تا بتواند دسته­های غالب علت­ها را شناسایی کند و سپس آنها را با ملزومات قانونی و سطوح اجرای قانون یا عدم وجود آنها در زمان نیاز، ترکیب کرد. او متعاقبا مجموعه­ای از نقاط کور را شناسایی کرد که در آنها وضع قانون هم نامشخص است و غیر کارآمد، به عبارت دیگر پوشش مناسبی ارائه نمی­کند. کار گومز نشان داد که یکی از ملزومات مهم نیاز به مقایسه داده حقیقی در زمینه عواملی که حوادث را ایجاد می­کنند با قانون کاربردی است، به عبارت دیگر باید مواردی تحلیل شوند که در آنها قوانینی وجود دارد که باید به جلوگیری از حوادث کمک کند. این ارتباط فقط زمانی می­تواند ایجاد شود که فرآیند بازرسی شامل تحلیل عوامل قانونی مرتبط باشد. این کار می­تواند هشدارهای مفیدی ایجاد کند که می­توانند به شرکت­ها کمک کنند تا بخش­های قانونی را شناسایی کنند یا درکی از قوانینی کسب کنند که نادیده گرفته شده بودند.

دو مقاله موجود بودند که به فرآیند شناسایی عدم اجرای قانون در بازرسی­های حوادث حرفه­ای ارجاع داده شده بودند. اولین مقاله متعلق به کاتساکیوری (2010) بود که 40 مورد از حوادثی را تحلیل کرده است که بین سال 2000 و 2008 در صنعت تولید رخ داده­اند. نمونه مورد استفاده از پایگاه داده­ای از گزارش­ها دریافت شده بود که در مرکز پیشگیری از خطر آتیکا غربی در یونان قرار دارد. این تحقیق از این نظر جالب است که از روشی استفاده می­کند که به عنوان MILI مشهور است که توسط سازمان بازرسی کار ارائه شده است تا در بازرسی حوادث مورد استفاده قرار گیرد. این روش نه تنها عوامل به وجود آورنده حوادث را شناسایی می­کند بلکه هر موردی که در آن عدم اجرای قانون وجود داشته است که منجر به آن شده است را هم شناسایی می­کند. دومین مقاله تحقیقی از سالگوئرو (2018) است، که 98 مورد بازرسی حوادث حرفه­ای را تحلیل می­کند که توسط ماموران کار در آندالوسیا در اواخر 2014 انجام شده­اند. این نمونه با دنبال کردن پنج مرحله تحلیل شد که در روش کارRIAAT تعریف شده­اند و نشان داد که درصد قابل توجهی از گزارش­های تحلیل­شده (46%) برخی موارد نقض قانون را شناسایی کرده­اند که منجر به حادثه­ای شده است که در حال بررسی است. 

ایزو ۴۵۰۰۱ ، ایزو ۴۵۰۰۰ ، استاندارد ۴۵۰۰۱ ، استاندارد ایمنی ، ایمنی و بهداشت حرفه ای ، ایمنی و بهداشت شغلی ، صدور گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ ، استاندارد hse ، استاندارد QHSE ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، شرکت معتبر ایزو ، گواهینامه استاندارد، شرکت تحت اعتبار ناسی ، مرکز ملی تایید صلاحیت ، مقاله ایزو ۴۵۰۰۱ ، مقاله پژوهشی ایزو ، شرکت BRSM

امور آموزش شرکت BRSM

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRSM.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع :https://brs.ir/node/146

محدودیت در اجرا و گسترش ISO 22000 FSMS

گزارش زیر حاصل یک پژوهش علمی در زمینه پیاده سازی و توسعه استاندارد ایزو 22000 است.

بسیاری از مطالعات با محدودیت‌های احتمالی که ممکن است اجرای FSMS را مشکل سازند، پرداخته شده است. با این وجود، هیچ تلاش عمیقی برای شناسایی دلایل عدم اجرای شرکت‌های زنجیره غذایی یا عدم جذب هیچ یک از بسیاری از استانداردهای معتبر FSMS وجود ندارد. به منظور پر کردن این شکاف، از پاسخ دهندگان خواسته ایم دلایل احتمالی ارزیابی کنند که چرا استانداردی مانند ISO 22000 که بین المللی، معتبر و قابل استفاده برای همه انواع سازمان درگیر در زنجیره غذایی است، FSMS به عنوان مرجع اجرای و صدور گواهینامه مورد استفاده سایر بنگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.

برای این منظور، لیستی از 10 محدودیت احتمالی برای اجرای ISO 22000 را بصورت پرسشنامه تهیه شده است:

شرط لازم برای انجام تجارت نبودن

ناآشنا بودن برای مصرف‌کنندگان و مشتریان

هزینه بالا

مورد نیاز دولت یا سازمان‌های عمومی نبودن

عدم اطلاع از مزایای صدور گواهینامه ISO 22000

نیاز به استخدام پرسنل تخصصی داشتن

عدم اطلاعات

کمک مالی ناکافی

فقط برای صادرکنندگان جالب بودن

تضمین کننده امنیت کامل محصول نهایی نبودن

نتایج حاصل از پاسخگویی خبرگان به پرسشنامه فوق نشان می‌دهد که عمده ترین محدودیت‌ها برای انتشار و استفاده از ایزو 22000 عبارتند از: "شرط لازم برای انجام کار"، "ناآشنا بودن" و "هزینه بالای آن" نیست. این آخرین مورد است، هزینه بالای اجرای و صدور گواهینامه، که یکی از انتقاداتی است که معمولاً توسط بنگاه‌های معتبر عنوان می‌شود، صرف نظر از اینکه کدام سیستم مدیریتی و / یا صدور گواهینامه‌ای را دارند. دلایل دیگر عبارتند از: "عدم ضروریت قانونی" و "بی اطلاع بودن از مزایای استفاده از آن".

این مجموعه از 10 ویژگی منطبق با محدودیت‌های بالقوه با اجرای ISO 22000 نیز در معرض یک تحلیل عاملی اکتشافی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل عاملی چرخش واریاماکس با استفاده از معیار ویژه مقادیر ویژه-بزرگتر از وحدت، سه عامل مجزا را نشان داد که 56.63٪ از واریانس را به خود اختصاص داده است(جدول 4). مقیاس موانع با استفاده از تست بارتلت برای نرمال بودن و دور افتادگی آزمایش شد. اندازه گیری کفایت نمونه گیری قیصر مایر اولکین (KMO) 886/0 و نتیجه آزمایش بارتلت 350.959 با سطح معنی داری p <0.0001 بود. فاکتور 1 (آلفای کرونباخ 0.710 ¼) ما "عدم دانش" نامیده ایم. این محدودیت‌ها شامل: "از مزایای صدور گواهینامه ISO 22000"، "عدم اطلاع" و "فقط برای صادرکنندگان جالب توجه است" می‌شود. این عامل نشان می‌دهد که ایزو 22000، ایجاد شده در سال 2005، هنوز هم توسط مشاغل غذایی که از پتانسیل آن آگاهی ندارند، ضعیف شناخته شده است و سودمندی آن را در زمینه صادرات محدود می‌کند.

فاکتور 2 (آلفای کرونباخ 0.786 پوند) که ما آن را "بدون نیاز درک شده" می‌نامیم. این شامل چهار محدودیت است که نشان می‌دهد داشتن گواهینامه ISO 22000 FSMS در حال حاضر به عنوان شرط لازم برای انجام کسب و کار تلقی نمی‌شود و ممکن است اجازه به دست آوردن نتایج مورد انتظار را ندهد: "شرط لازم برای انجام کسب و کار" نیست، "مورد نیاز دولت یا دولت نیست. آژانس‌ها "،" برای مصرف‌کنندگان و مشتریان ناآشنا "و" این امنیت کامل محصول نهایی را تضمین نمی‌کند".

سرانجام، فاکتور 3 (آلفای کرونباخ 0.782 پوند) را "دلایل اقتصادی" می‌نامیم. این شامل سه محدودیت است: "هزینه بالا"، "نیاز به استخدام پرسنل متخصص" و "کمک‌های مالی ناکافی". این عامل دوباره بازتابی است مبنی بر اینکه محدودیت‌های مالی در بسیاری موارد مانع از اجرای طرح‌های مدیریتی می‌شود که در نهایت در جهت بهره مندی از رضایتمندی از منافع مشتری کار می‌کند.

تیم ایمنی ، طرح haccp ، تیم بهداشت ، چیدمان haccp ، استاندارد ۲۲۰۰۰ ، ایزو ۲۲۰۰۰ ، گواهینامه ۲۲۰۰۰ ، ممیزی ۲۲۰۰۰ ، شرکت ایزو ، شرکت معتبر ایزو ، استاندارد غذا ، گواهینامه غذا ، ممیزی صنایع غذایی ، شرکت صنایع غذایی ، طراحی استاندارد غذا ، مشاوره غذایی ، کنترل کیفیت غذا ، شرکت brsm ، شرکت استاندارد

امور آموزش شرکت BRSM

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۰۰۰۱

www.BRSMENA.com

www.BRSM.ir

#ایزو #استاندارد #مدیریت #ممیزی #مشاوره #سیستم_کیفیت #ایزو۹۰۰۱ #ایزو۲۲۰۰۰ #ایزو۴۵۰۰۱ #ایزو۱۴۰۰۱#استاندارد #دادهکاوی

منبع :https://brs.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%8822000